Tuesday 12 July 2011

REMAJA DAN 'KAPEL'(BERPACARAN) TAK DAPAT DIPISAHKAN???BETUL KAH???

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI...
video di atas dijadikan sampel sebab ni jer yang aq jumper dan sesuai untuk entry kali ni...


diaglog yang bese kiter dengar apabila sorang budak ni nk ngorat budak ni...si laki,"hey u...bf ta mara kewr chat nan i ni???"...si pompuan jawab,"eh...i single meyh..yang u tu tnyer owank beby u ta mara kewr ni??"...si laki cakap..."i da lamer single..tgh mencri...taik lembu jantan r u single...awek yg cun cam u ni single...ta cyer i"....

ok...stop sampai situ...kite tengok balik ayat last remaja laki td [taik lembu jantan r yang u single].....remaja pompuan tadi di'bull shit'kan sebab mengaku single...so the kesimpulan is remaja sekarang ni amat2 sinonim dengan 'kapel'...
pe kebender nyer??maksud nyer kalau budak tu tak der awek or pakwe dye pelik r???tapi ni r kenyataannyer...THATS THE FACT...!!!

pernah saya dipersoalkan kan ketika sedang berbincang tentang perkara ini di dlm forum..dye ckap lebih kurang camni.."weyh bob...pe yang ko nk kecoh sangat?ni bender normal...ta salah r bercinta"..pada masa itu aku nak je berkata kepala hotak anda kepada si dia...tapi kesabaran aku masih ada..

betol kata sahabat saya tadi...TA SALAH BERCINTA....tapi yang memebuatkan perkara itu jadi salah apabila mereka yang berpacaran ni melakukan perkara yang salah...sperti dating...dah sah2 dating ni salah sebab bila dating mesti berdua...bila berdua mesti ada yang ketiga....bila dah ada yang ketiga mesti perkara2 dosa terjadi...bila perkara2 dosa terjadi sah2 lah berdosa hukum nya...

tapi...ada lagi suara sumbang yang bertanya.."weyh bob...awek aq dok kedah padahal aq dok johor ta pena dating pon..jumper apetah lagi..gayot dalam telefon jer ari2...ta dosa kan??"

ok...untuk kes ni sama saja...tetap berdosa...hubungan lelaki dengan perempuan adalah haram tetapi di halal kan atas beberapa sebab...untuk ini...sahabat saya telah melakukan zina hati... iaitu ketika hati seorang pasangan itu sedang ghairah terhadap pasangannya dan perasaan ingin melakukan hubungan seks.bende ni terjadi time korang tengah gayot...betol2???




see...remaja sekarang....lepas tu mengandung then buang anak...ta perlu aku perlebar panjangkan entry aq...tujuan entry ni untuk mengingat kan aku dan korang jugak...dunia semakin hujung..aku sayang kan malaysia,islam dan melayu...SELAMAT SEJAHTERA...

No comments:

Post a Comment