Friday 12 August 2011

APA TUJUAN ANDA

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI..


Da lame aku biar kan blog aku tanpa entry baru...now aku da sambung belajar kt unikl...oleh kerana internet kt sana internet terlalu laju jadi aq ta dapat nk update blog...
seronok gak r kt mfi tu...
ni la rupe aq time buat keje...dahi berkerut manjan...tapi paper pon aq hepi di sini koz jumper kawan2 yg seronok...best3...

Bukan pasal tu yang aku nak cerita...aku nak cerita tentang tujuan...apa tujuan kiter hidup...mmg jwpn yg kiter akan dengar kerana allah..tp kebanyakan orang ta tau pe yang diorg cakap kerana allah tu...so muhasabah diri la balik...sy ta nk sentuh la pasal kerana allah tu...yg tau tu tau la yang ta tau tu tau kan la..

So maksuad aku dekat sini..setiap apa yang kite nak buat ni mesti fikir pe tujuan kite..contoh yang aku suke ambik is kapel r...sebab dia sinonim sangat dengan remaja...so bagi reason kenapa korang kapel????
ada jwapan...'aq nk tmn g tgk wyg g kuar...lpk sume yg sewaktu dengan nya la'....so sy pon menjawab kenapa ta kuar dengan kawan samer jer...der g satu jwn yg dye bg...'laen do...nan kwn ta ley geli-geli'...see budak2 skang...tu tujuan diorg...dan ni pulak bersangkut dengan kenapa kita kawen...walaupon aq ta kawen lagi tapi perkara ni banyak aq dengar kawan2 aq cerita...diorg cakap kalau tujuan nk kawen tu sebab sex...ta payah r...abaikan...kater diorg la..sbb effect dia sgt2 besar nanti....perkara ni aku ta boleh nak ulas la sebab aq ta kawen lagi...

jadi ape yang nk di highlight kan disi adalh setiap perkara yang kita akan buat mesti kta tahu apa tujuan dia...kalau ta mmg akan buruk padah nyer...percayalah....
saya rasa cukup sampai sini saja...SELAMAT SEJAHTERA...

No comments:

Post a Comment